Vädret Undersvik

Sidan uppdaterad:
2023-05-26

Släktforskning

Hur såg det ut i Undersviks socken för hundra år sedan? Vem kan ha bott i den röda stugan i skogsbrynet. Varför lämnade familjer sin hembygd? Vart tog de vägen?

De unika fotografierna om tider och personer som varit, kommer från privata fotoalbum i trakten. Katarina Wådell skriver texterna. Många intressanta samtal och en hel del forskande är samlat i berättelserna till höger.

Familjers och släkters historia
i socknen

2014-04-23
Historien om Anna Persdotter, Djupa i Hälsingland, och Gustaf Carlsson på visit från Östergötland.

2012-03-05
Carl Lundgren, förvaltare vid Simeå Ångsåg.

2012-03-05
En gång storkommers hos Kjell i Olsboda.

Kocka på Flurn 1952.

2011-12-22
Amerikanska Shastin Corona finner sin mormors (Anna-Maria Eriksson) rötter i gården Olers, Simeå

2011-12-06